- سفارش طراحی سایت جدید
- پیگیری سفارش های قبلی
- گزارش مشکل پیش آمده
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز : 125
کل بازدید ها : 1,127,363
پر بازدید ترین روز : 1402/12/20
بیشترین بازدید : 3658
دلایل اصلی افت بازار فروش در فروشگاه های اینترنتی
در این مقاله تصمیم داریم که به بررسی 12 مورد از مشکلاتی که باعث میشوند بازدید کنندگان جزئی وب سایت به مشتریان دائمی آن تبدیل شوند بپردازیم و این کار را بر مبنای تحقیق QuBit انجام خواهیم داد.
1 - قیمت گذاری :
به طور حتم قیمت گذاری، موضوع بسیار مهمی در تصمیم گیری برای خرید آنلاین یک مشتری است. شفافیت و در دسترس بودن برای جهان خرده فروشی بسیار اهمیت دارد زیرا خرید مقایسه ای در اینترنت در قیاس با خریدی که در دنیای واقعی وجود دارد، بسیار ساده تر است. QuBit در این مورد عبور از قیمت های قبلی و تمرکز بر جریان فعلی بازار را برای به دست آوردن رضایت مشتریان آگاه از قیمت، به شما پیشنهاد می کند.
2 - شرح محصول :
بیشتر از 12 درصد بازخوردهای منفی مشتریان به این باز می گردد که توصیف شفاف و کاملی از یک محصول وجود ندارد. شرح یک محصول باید به اندازه کافی دقیق باشد تا بتواند به جایگزین مناسبی برای خرید و فروش در فضای حقیقی تبدیل شود. این موضوع در رابطه با خرده فروشان مد اهمیت بیشتری پیدا می کند. به عنوان نمونه در لیست اطلاعاتی که در شرح کالای این فروشگاه ها قرار میگیرد باید خیلی صریح به مواردی مانند مواد به کار رفته در تولید محصول، اصل کالا، رنگ، اندازه و جزئیات ظاهری آن اشاره کرد.
3 - اطلاعات موجودی :
در دسترس بودن محصولات مرتبط به بازدید کنندگان وب سایت، در اوایل عملیات خرید، اهمیت دارد. اگر یک محصول خارج از موجودی انبار بوده و در دسترس نباشد باعث می شود که انگیزه مشتریان برای خرید از بین رفته و تمایلی برای ادامه گشت و گذار در فروشگاه را نداشته باشند. شاید خوب باشد که برای جلوگیری از این اتفاق همیشه گزینه ای به مشتری نمایش داده شود تا با استفاده از آن بتواند بفهمد که چه زمانی کالای مورد انتخابش در دسترس خواهد بود یا چه زمانی نمیتواند به دلیل موجود نبودن آن کالا، آن را انتخاب کند.
4 - قابلیت های سایت :
کاربران زمانی که وارد یک پایگاه اینترنتی می شوند و به آن وفادار می مانند که تفاوت های چشم گیری با دیگر سایت ها داشته باشد. شاید داشتن ویژگی هایی مانند لیست های دلخواه، نمایش موجودی فروشگاه، نمایش مبلغ قابل برداشت به مشتری، ارسال نظرات شخصی، بازدید مهمانان از فروشگاه و امکان فیلتر محصولات برای مشتری ویژگی های متفاوتی باشند که بتوانند سایت شما را بیشتر به چشم آورند.
5 - اطلاعات حمل و نقل :
بسیاری از سایت ها در مورد هزینه های مربوط به انتقال کالا، صحبتی نمی کنند و در زمان تحویل کالا ممکن است که با مبلغ درخواستی، مشتری خود را شگفت زده کنند. خوب است که اطلاعاتی که به زمان و هزینه تحویل کالا مربوط میشود، به صورت مشخصی در سایت وجود داشته باشد. ارائه هزینههای حمل و نقل بین المللی، نمایش تمامی هزینه ها با توجه به واحد پول مقصد، می تواند در این زمینه تمامی مشکلات شما را تا حدودی حل کند.
6 - تصاویر :
به طور حتم خود شما هم دوست دارید که تمامی تصاویر مربوط به کالای دلخواهتان را از زوایای مختلف دیده و بررسی کنید. کیفیت بالای تصاویر از چندین زاویه مختلف، با ایجاد قابلیت زوم میتواند خریدار شما را سر ذوق آورده و به موفقیت شما کمک کند.
7 - تخفیفها :
اگر به مشتریانتان در خریدهای آنلاین تخفیف میدهید خوب است که این موضوع را به شکل واضحی در جای مناسبی به آنها نمایش دهید. دانستن میزان دقیق تخفیف میتواند مشتری را ترغیب به خرید کند. سعی کنید که در این مورد توضیحات کاملی را به مشتریان خود ارائه کنید.
8 - سکان داری :
مشتریان دوست دارند که تا حدودی به آنها اختیار داده شود تا سبد خریدی را در دست گرفته و بتوانند از تمامی کالاها به صورت مشخصی بازدید داشته باشند. این امکان را برای مشتریان خود به وجود آورید که بتوانند در دستهبندیهای مشخص و در صفحات سازمان دهی شده از تمامی کالاهای مورد نظرشان بازدید داشته باشند و در میان حجم انبوه کالاها سردرگم نشوند.
9 - ویدئو :
علاوه بر عکس، گذاشتن یک تصویر ویدئویی از یک محصول هم میتواند بازخورد متفاوتی از یک مشتری را به شما نشان دهد. این موضوع میتواند به یک عامل بزرگ در موفقیت شما تبدیل شود.
10 - سرعت وب سایت :
در کنار تمامی این موارد باید حواستان به این موضوع باشد که زمان بارگذاری و لود شدن صفحات وب سایتتان زیاد نباشد، زیرا این موضوع باعث ایجاد تنفر در مشتریان میشود و در بسیاری از موارد مشتریان به این دلیل که یک سایت کند است از دیدن آن صرف نظر میکنند.
11 - فرآیند پرداخت :
یکی از مسائلی که باعث از دست رفتن مشتریان میشود این است که از فرآیند پرداخت رضایت نداشته باشند. اگر عملیات خرید و پرداخت هزینه برای مشتریان آسان به نظر نرسد، بسیار راحتتر از آن چیزی که شما فکر کنید از خرید خود صرف نظر کرده و به سراغ سایتی میروند که در این زمینه راحتتر باشد.
12 - تجربه کاربر :
ما سالهای زیادی را پشت سر گذاشتهایم و این موضوع را با تمام وجود درک کردهایم که تجربه یک مشتری در خرید آنلاین میتواند به یک کلید طلایی تبدیل شود. شما در طراحی یک سایت باید محیطی را طراحی کنید که در آن یک کاربر عادی و مبتدی به همان میزانی که یک کاربر متخصص راحت است، احساس راحتی کرده و با همه گزینهها به آسانی ارتباط برقرار کند.
دیدگاه شما