گروه برنامه نویسی و طراحی سایت « وبیک »
مجتبی یوسفی
نویسنده : مجتبی یوسفی

ارسال تیکت
  تیکت
برای هر یک از موارد زیر می توانید از این بخش استفاده نمایید:
- سفارش طراحی سایت جدید
- پیگیری سفارش های قبلی
- گزارش مشکل پیش آمده
عضویت در خبرنامه
  عضویت در خبرنامه
ما هم مثل شما از اسپم خوشمان نمی آید ، با عضویت در خبرنامه سایت هر ماه یک الی دو ایمیل برای شما ارسال می شود.
آمار بازدیدکنندگان
  آمار بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین : 3
بازدید های امروز : 04
بازدید های دیروز : 502
کل بازدید ها : 262,654
پر بازدید ترین روز : 1397/12/23
بیشترین بازدید : 740



دلایل اصلی افت بازار فروش در فروشگاه های اینترنتی

دلایل اصلی افت بازار فروش در فروشگاه های اینترنتی

در این مقاله تصمیم داریم که به بررسی 12 مورد از مشکلاتی که باعث می­شوند بازدید کنندگان جزئی وب سایت به مشتریان دائمی آن تبدیل شوند بپردازیم و این کار را بر مبنای تحقیق QuBit انجام خواهیم داد.

1 - قیمت گذاری :

به طور حتم قیمت گذاری، موضوع بسیار مهمی در تصمیم گیری برای خرید آنلاین یک مشتری است. شفافیت و در دسترس بودن برای جهان خرده فروشی بسیار اهمیت دارد زیرا خرید مقایسه ای در اینترنت در قیاس با خریدی که در دنیای واقعی وجود دارد، بسیار ساده تر است. QuBit در این مورد عبور از قیمت های قبلی و تمرکز بر جریان فعلی بازار را برای به دست آوردن رضایت مشتریان آگاه از قیمت، به شما پیشنهاد می کند.

2 - شرح محصول :

بیشتر از 12 درصد بازخوردهای منفی مشتریان به این باز می گردد که توصیف شفاف و کاملی از یک محصول وجود ندارد. شرح یک محصول باید به اندازه کافی دقیق باشد تا بتواند به جایگزین مناسبی برای خرید و فروش در فضای حقیقی تبدیل شود. این موضوع در رابطه با خرده فروشان مد اهمیت بیشتری پیدا می کند. به عنوان نمونه در لیست اطلاعاتی که در شرح کالای این فروشگاه ها قرار می­گیرد باید خیلی صریح به مواردی مانند مواد به کار رفته در تولید محصول، اصل کالا، رنگ، اندازه و جزئیات ظاهری آن اشاره کرد.

3 - اطلاعات موجودی :

در دسترس بودن محصولات مرتبط به بازدید کنندگان وب سایت، در اوایل عملیات خرید، اهمیت دارد. اگر یک محصول خارج از موجودی انبار بوده و در دسترس نباشد باعث می شود که انگیزه مشتریان برای خرید از بین رفته و تمایلی برای ادامه گشت و گذار در فروشگاه را نداشته باشند. شاید خوب باشد که برای جلوگیری از این اتفاق همیشه گزینه ای به مشتری نمایش داده شود تا با استفاده از آن بتواند بفهمد که چه زمانی کالای مورد انتخابش در دسترس خواهد بود یا چه زمانی نمی­تواند به دلیل موجود نبودن آن کالا، آن را انتخاب کند.

4 - قابلیت های سایت :

کاربران زمانی که وارد یک پایگاه اینترنتی می شوند و به آن وفادار می مانند که تفاوت های چشم گیری با دیگر سایت ها داشته باشد. شاید داشتن ویژگی هایی مانند لیست های دلخواه، نمایش موجودی فروشگاه، نمایش مبلغ قابل برداشت به مشتری، ارسال نظرات شخصی، بازدید مهمانان از فروشگاه و امکان فیلتر محصولات برای مشتری ویژگی های متفاوتی باشند که بتوانند سایت شما را بیشتر به چشم آورند.

5 - اطلاعات حمل و نقل :

بسیاری از سایت ها در مورد هزینه های مربوط به انتقال کالا، صحبتی نمی کنند و در زمان تحویل کالا ممکن است که با مبلغ درخواستی، مشتری خود را شگفت زده کنند. خوب است که اطلاعاتی که به زمان و هزینه تحویل کالا مربوط می­شود، به صورت مشخصی در سایت وجود داشته باشد. ارائه هزینه­های حمل و نقل بین المللی، نمایش تمامی هزینه ها با توجه به واحد پول مقصد، می تواند در این زمینه تمامی مشکلات شما را تا حدودی حل کند.

6 - تصاویر :

به طور حتم خود شما هم دوست دارید که تمامی تصاویر مربوط به کالای دلخواهتان را از زوایای مختلف دیده و بررسی کنید. کیفیت بالای تصاویر از چندین زاویه مختلف، با ایجاد قابلیت زوم می­تواند خریدار شما را سر ذوق آورده و به موفقیت شما کمک کند.

7 - تخفیف­ها :

اگر به مشتریانتان در خریدهای آنلاین تخفیف می­دهید خوب است که این موضوع را به شکل واضحی در جای مناسبی به آن­ها نمایش دهید. دانستن میزان دقیق تخفیف می­تواند مشتری را ترغیب به خرید کند. سعی کنید که در این مورد توضیحات کاملی را به مشتریان خود ارائه کنید.

8 - سکان داری :

مشتریان دوست دارند که تا حدودی به آن­ها اختیار داده شود تا سبد خریدی را در دست گرفته و بتوانند از تمامی کالاها به صورت مشخصی بازدید داشته باشند. این امکان را برای مشتریان خود به وجود آورید که بتوانند در دسته­بندی­های مشخص و در صفحات سازمان دهی شده از تمامی کالاهای مورد نظرشان بازدید داشته باشند و در میان حجم انبوه کالاها سردرگم نشوند.

9 - ویدئو :

علاوه بر عکس، گذاشتن یک تصویر ویدئویی از یک محصول هم می­تواند بازخورد متفاوتی از یک مشتری را به شما نشان دهد. این موضوع می­تواند به یک عامل بزرگ در موفقیت شما تبدیل شود.

10 - سرعت وب سایت :

در کنار تمامی این موارد باید حواستان به این موضوع باشد که زمان بارگذاری و لود شدن صفحات وب سایتتان زیاد نباشد، زیرا این موضوع باعث ایجاد تنفر در مشتریان می­شود و در بسیاری از موارد مشتریان به این دلیل که یک سایت کند است از دیدن آن صرف نظر می­کنند.

11 - فرآیند پرداخت :

یکی از مسائلی که باعث از دست رفتن مشتریان می­شود این است که از فرآیند پرداخت رضایت نداشته باشند. اگر عملیات خرید و پرداخت هزینه برای مشتریان آسان به نظر نرسد، بسیار راحت­تر از آن چیزی که شما فکر کنید از خرید خود صرف نظر کرده و به سراغ سایتی می­روند که در این زمینه راحت­تر باشد.

12 - تجربه کاربر :

ما سال­های زیادی را پشت سر گذاشته­ایم و این موضوع را با تمام وجود درک کرده­ایم که تجربه یک مشتری در خرید آنلاین می­تواند به یک کلید طلایی تبدیل شود. شما در طراحی یک سایت باید محیطی را طراحی کنید که در آن یک کاربر عادی و مبتدی به همان میزانی که یک کاربر متخصص راحت است، احساس راحتی کرده و با همه گزینه­ها به آسانی ارتباط برقرار کند.

منبع :
تعداد بازدید : 3214


دیدگاه شما