

- سفارش طراحی سایت جدید
- پیگیری سفارش های قبلی
- گزارش مشکل پیش آمده


بازدید های امروز :



بازدید های دیروز : 372
کل بازدید ها : 1,014,985
پر بازدید ترین روز : 1400/12/26
بیشترین بازدید : 1765
بازاریابی اینترنتی چیست؟

دنیای امروز ما بیش از پیش، از دنیای حقیقی به سمت دنیای آنلاین و مجازی سوق پیدا کرده است، تا جایی که برای پایه ای ترین نیازهای خود که خورد و خوارک محسوب می شود نیز دست به دامان این فضا می شویم و از این رو مفهوم بازاریابی اینترنتی یا آنلاین روز به روز شکل جدی تری بخود می گیرد.
بازاریابی اینترنتی نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوریهای دیجیتال و عمدتا در اینترنت از جمله تلفنهای همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام میشود.[۱] این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاعرسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچیها باز کردهاست.
شبانهروزی و بیوقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگتر میشود.
درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت ، اپلیکیشن ، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ) ، شبکههای اجتماعی ، سئو ، بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی میباشد .
برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی
- راهاندازی پایگاه اینترنتی
- ارسال نامه الکترونیکی
- ایجاد کلوب مشتریان
- درج آگهی تبلیغاتی در آگهی نامههای اینترنتی
- استفاده از دامنههای مفید
- ایجاد نمایشگاه الکترونیکی
- راهاندازی فروشگاه الکترونیکی
- و از همه مهمتر سئوی سایت
محدودیتهای تبلیغات اینترنتی
- مشخصات و ویژگی های مخاطبان:
اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه مند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی است.
- محدودیت مخاطبین:
غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می شود.
- ازدحام:
با زیاد شدن تعداد آگهی های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی ها به شدت کاهش می یابد.
- فقدان کنترل های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی:
یکی از محدودیت های تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل های لازم می باشد. مرکز آموزشی ارتباطات رسانه ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده است، چرا که برخی از تبلیغ کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیام های تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند (محمدیان ۱۳۷۹).
بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت میگردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو میبیند.
روش کار آن هم این طور است که بودجهای را در نظر میگیرید و به گوگل میدهید، تعدادی عبارت انتخاب میکنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبههای نخست نشان میدهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم میکند.
مبلغی که به ازای هر کلیک میپردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است.
نکته جالب این که میتوانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را میخواهید) کاربران بتوانند وبسایت شما را در نتایج ببینند.
بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبههای اول بالا میآورید.
تفاوت این روش با قبلی این است که در SEO شما خودتان بالا میآیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمیآورد!
به ازای کلیکها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وبسایت شما در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم 2 تا 6 ماه زمان است و این روش نیازمند نیروهای متخصص در این حوزه میباشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
همانطور که از نام این بخش برمیآید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با استفاده از شبکههای اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما را در خاطر مخاطبان هک میکند
دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی
اینترنت توانایی ارتباط با میلیونها انسان در جای جای دنیا را دارد. و میتواند برای شما بازارهای هدفی تازه و جهانی تعریف کند. این روش نسبت به دیگر روشها، کم هزینهتر و پربازدهتر میباشد.
نتیجه بخش بودن بودجهای که به این روش اختصاص میدهید به راحتی با ابزارهای تحلیلی دقیق قابل ارزیابی و تشخیص است.
اما به یاد داشته باشید که در این روش حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید.
دیدگاه شما